Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Betalning inte dragen med SBAB-giro?

Har SBAB-giro som betalningsmetod sv bolån.

Tror inte pengarna hann över till SBAB-sparkontot dagen innan förfallodag. Görs en dragning ändå?

Ännu har inte pengarna dragits. En dag efter förfallo.

Kommentarer

  • Hej Johannes,
    Tack för att du hör av dig. Vi gör alltid fyra dragningar varje månad med start den 30:e. Om den 30:e infaller sig på en helg så gör vi alltid första dragningen första vardagen efter det. Då det var röd dag igår kommer vi att pröva att göra den andra dragningen idag. Finns pengar på ditt konto så kommer vi att dra pengarna.

    Ha en fin dag.

    Bästa hälsningar,
    Emma
    Emma Kundansvarig
  • Hej,

    Om man har SBAB-giro som betalningsmetod för bolån, är det SBAB sparkontot som pengarna dras ifrån den 30e? Eller det något annat specifik konto som kalas SBAB-giro?



  • Hej Kristijan,
    Tack för att du hör av dig. Har du valt SBAB-giro så drar vi pengarna från ditt SBABkonto den 30:e. Det kallas SBAB-giro när du valt att koppla ditt sparkonto hos SBAB som autogiro för betalning av bolånen.

    Ha en fin dag.

    Bästa hälsningar,
    Emma
    Emma Kundansvarig
  • Jag har fått påminnelse om att betala våra lån på 30/4. Vi har autogiro och det har alltid fungerat tidigare. Pengar finns på kontot.

    Varför är det inte draget pr förfallodagen.

  • Hej!
    Jag undrar samma sak som Gunilla Nilsson här ovan.
  • Hej Britta,
    Tack för att du hör av dig till oss. Jag kan tyvärr inte se kring ditt enskilda fall i det här öppna forumet. Ring oss på 0771-45 30 00 så kan mina kollegor titta mer på vad som kan ha hänt.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Det är lätt att rekommendera oss att ringa, nen ni glömmer att tala om att det är MERbän 3 Tim väntetid.....
  • Hej Gunilla,
    Tack för ditt meddelande. Jag beklagar våra långa köer som vi har just nu och jag har full förståelse för att det är frustrerande att behöva vänta. Vi har personal under utbildning och anställer kontinuerligt för att kunna svara upp mot det ökade intresset för oss. Du kan även logga in på sbab.se och skicka ett privat meddelande till oss där. Beskriv ditt ärende så noga du kan så kan vi hjälpa dig vidare. Svarstiden ligger på ca 2-3 dygn.

    Önskar dig en fortsatt fin kväll.

    Bästa hälsningar, Emma
    Emma Kundansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.