Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Boka tid att ansöka om lånelöfte

Hej

Är det möjligt att boka en tid för fredag runt lunch eller efter kl 17 att ansöka om lånelöfte och får rådgivning?

Vi bor i Liljeholmen just nu och vill köpa en lägenhet så snart som möjligt.

Tack
Hälsningar
Julia

Kommentarer

  • Hej Julia,
    Tack för att du skriver till oss. Det är inte möjligt att boka tid hos oss, men vill ni ansöka om lånelöfte kan ni enkelt fylla i en ansökan själva på sbab.se. Ni kommer åt lånelöftesansökan här. Hör av er igen om det är något som är oklart eller om ni funderar på något mer.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Hej! Hade ansökt om lånelöfte men fick inget svar än. Dröjer det längre att få återkoppling? Jag söker bostad aktiv nu. Tacksam för svaret.
    Hälsningar, Lidia
  • Hej Lidia,
    Tack för att du hör av dig. Det är många som vill nå oss just nu så jag kan dessvärre inte svara på hur lång tid det tar. Om du letar bostad aktivt så rekommenderar jag att du kontaktar oss för att gå igenom den när du hittat en bostad som du vill buda på. Du når oss på 0771 45 30 00. Du kan även skicka ett meddelande till oss på sbab.se.

    Ha en fin dag.

    Bästa hälsningar,
    Emma
    Emma Kundansvarig
  • Hej
    Om man söker lånelöfte på en lägenhet.
    Kan man använda det lånelöfte på andra bostäder också?

  • Hej Alf,
    Tack för ditt meddelande. Ett lånelöfte är inte bundet till en specifik bostad, har du ett lånelöfte för lägenhet kan du med samma lånelöfte titta på olika lägenheter. Bra att tänka på är vilken uppskattad avgift till föreningen som du har angett i lånelöftet.

    Ett lånelöfte är däremot knutet till antingen villor eller lägenheter. Det har att göra med den kostnadsberäkning som görs i samband med att man ansöker om lånelöfte. Om du har ett lånelöfte för lägenhet och vill titta på villor, så behöver du göra ett lånelöfte även för villa.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Hej!

    När man ansökt om ett lånelöfte, hur lång tid tar det innan man kan ladda ner det? Skickade in min ansökan för 2-3 dagar sedan och fick det beviljat, men kan fortfarande inte ladda ner det då det håller på att hanteras.

    Mvh Hanna
    Hanna
  • Hej Hanna,
    Tack för att du hör av dig. När du ansöker om ett lånelöfte så ska du få ett preliminärt besked direkt och du ska kunna ladda ner ditt lånelöfte via appen eller hemsidan. Ibland kan det vara viss fördröjning och systemet kan behöva lite tid på sig. Testa en gång till, om problemet kvarstår så skicka ett privat meddelande till oss så kan vi i sådana fall bifoga lånelöftet när vi svarar dig.

    Om du hittar en bostad som du vill buda på så tar du kontakt med vår kundtjänst så att vi kan gå igenom lånelöftet med dig och få det fullständigt beviljat. Lycka till!

    Bästa hälsningar, Emma
    Emma Kundansvarig
  • Hej!

    Jag har en visstid anställning och det står att man ska kontakta er via telefon.
    När jag ringer er så är det en kö på minst 60 minuter. Kan man få kontakt med er på annat sätt eller att ni kan ringa upp?

    Mvh
    Sandra
    Sandra
  • Hej Sandra!

    Tack för ditt meddelande. Det finns tyvärr ingen möjlighet att boka tid eller bli uppringd. Däremot har du oftast möjlighet att lämna ditt nummer när du kontaktar vår kundservice, vi ringer sedan upp dig när det är din tur i kön. Den möjligheten dyker upp efter ungefär fem minuters kötid. Jag kan även tipsa om att ringa under helgen då är det i regel kortare väntetider.

    Ha en fortsatt fin dag.

    Bästa hälsningar, Erik
    Erik Kundansvarig
  • hrsi,
    in wanting to apply for a loan promise. but my case is complicated piece as I have a loan already on my name but in Recently somewhat divorced so in Should be off the loan soon.

    I tried on the calling number, but its such a long waiting time and I am like holding for 40 minutes or so.
    is it possible to get a callback from bank or should i fill in details with sbab online?
    Parul
  • Hi Parul!

    Thank you for writing to us. If you plan on getting off your current loans you can state that you have no loans when applying for a loan promise. You must be able to show that you have no loans with some documentation at some time before getting a loan.

    Unfortunately you can not book a meeting but if you call us and wait about five minutes you will get the option to leave your number. We will then call you back when it is your turn.

    Best regards, Erik
    Erik Kundansvarig
  • Hej vill gärna träffa er nästa vecka måndag kl 11.
    Mvh Somaia kano
    Somaia kano
  • Hej,
    Tack för ditt meddelande. Det är tyvärr inte möjligt att boka tid eller besöka oss på vårt kontor. Vill du ha kontakt med oss gör når du oss enklast genom att ringa 0771-45 30 00. Vi finns här alla dagar mellan 8-19.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Jag behöver boka ett möte i Stockholm helst denna vecka. Har ringt flera dagar men flera timmar väntetid. Tacksam om någon från Bolån avdelning ringer mig som alternativ.

    Tack//Aina
    Aina Derso
  • Hej Aina,

    Tack för att du kontaktar oss. Då vi är en distansbank finns inget möjlighet att boka ett fysiskt möte hos oss. Du når oss veckans alla dagar mellan kl. 8-19 på 0771-45 30 00. Har du inte tid att vänta i luren kan du välja att bli uppringd, då ringer vi upp dig senare samma dag. 

    Är du intresserad av att ansöka om ett bolån på oss börjar du genom att skicka in en ansökan på vår hemsida. När du lagt ditt första bud behöver du kontakta vår kundservice för en genomgång av din ansökan.

    Ha en fortsatt fin dag.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Hej,

    I need to contact some bank personnel and need to book time for discussing about Bolån.
    Umesh Jain
  • Hi Umesh,

    Thank you for contacting us. We are a distance bank and it is not possible to book a time. For further help you are welcome to contact our customer service at 0771-45 30 00. Our opening times are Monday-Sunday between 8-19.

    Have a nice day!

    Best regards, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Hej, jag läser ovan att "När du ansöker om ett lånelöfte så ska du få ett preliminärt besked direkt". Jag hittar dock inte något preliminärt besked när jag kollar under "Mina ansökningar". Hur göra?
    David
  • Hej David,

    Tack för att du kontaktar oss.Har du skickat in ett lånelöfte ska detta finnas att ladda ned under "mina ansökningar". Finns det inte att hitta kan du kontakta vår kundservice genom att ringa eller skicka ett meddelande via inloggat läge, så hjälper vi dig vidare.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.