Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Enormt frustrerande

Instämmer med tidigare kommentarer om oacceptabla väntetider. Sist väntade jag 6,5 timmar (!) i kö och blev bortkopplad en gång, därefter satt på kö igen. Handläggaren förklarade att ni kopplat ner uppringningsfunktionen kl 12 för att så många ringde - trots det forsatte meddelandet att upprepa "vill du bli uppringd tryck 1.." känns som man ska få en hjärtinfarkt av frustration när man inte förstår att det är lönlöst att försöka få funktionen att fungera. Så man blir kvar med luren i handen timme efter timme. Detta måste ni ändra. Går det inte att bli uppringd så mörka inte - säg som det är.
Jag föreslår att ni inrättar en kundtjänstfunktion där medarbetare on-line besvarar frågor med en gång. Frustrationen som kund att inte komma fram, få kontakt direkt är massiv.

Kommentarer

  • Hej Ylva,
    Tack för ditt meddelande. Jag förstår verkligen frustrationen över att behöva vänta i kö och att det känns omöjligt att komma fram. Det är många som vill nå oss och det har tyvärr resulterat i långa köer. Vi anställer personal kontinuerligt men det tar tid och det går inte alltid att förutse och svara upp mot efterförfrågan exakt när den infinner sig. Vi jobbar ständigt med att förbättra vår kundtjänst och ser över våra rutiner för att försöka vara så lättillgängliga vi bara kan för våra kunder. Vad våra kunder tycker och hur de upplever vår kundtjänst är väldigt viktigt för oss så jag tackar så mycket för din feedback och kommer att ta med mig den till berörd avdelning, det ska vara tydligt i telefonsvaret om det går att bli uppringd eller inte.

    Önskar dig en fin dag och en trevlig helg.

    Bästa hälsningar, Emma
    Emma Kundansvarig
  • Idag är det 20190912 och fortfarande kötider på flera timmar. Helt oaccepabelt! Ställde mig i kö före kl 1700 och vid kl 1900 stängs kundservice men inget besked om att det är stängt läses upp. Fruktansvärt frustrerande.
    Tack o hej, jag kontaktar en annan bank.
    Staffan
  • Hej Staffan,
    Tack för att du kontaktar oss. Jag förstår att det kan vara frustrerande, och mina kollegor gör alltid sitt allra bästa för att ta hand om alla som vill komma fram till oss. Normalt sett har vi cirka 100 personer i vår Kundservice som hjälper våra kunde, och ändå upplever vi ibland längre köer. Men, har man ringt oss innan 19.00 så tar vi hand om alla de samtalen också, även om tiden passerat 19.00.

    Och i tillägg till det som min kollega Emma tidigare skrivit så håller vi just nu på med en större rekryteringsinsats för att möta den ökade efterfrågan hos oss. Vi hoppas såklart att detta ska avlasta ytterligare och att det i längden blir enklare att komma i kontakt med oss.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • SBAB är i framkant när det gäller inloggning men det är också allt!! Hur kan ni själva acceptera dessa långa väntetider, bortkopplingar pga belastning Jag ställer mig frågan om dessa problem stannar i kundcenter och ansvariga helt ovetande?!? Man får veta att man ska ringa tillbaka jamänn detta är ju månadens skämt. Ringa tillbaka för att göra 4 knapptryckningar å sen bli bortkopplad hej å hå? Anser SBAB att detta är ett proffesionellt sätt att hantera sina kunder??
    Märta
  • Hej Märta,
    Tack för ditt meddelande. Jag beklagar din upplevelse, att bli bortkopplad ska man absolut inte behöva blir. Då låter det tyvärr som något har blivit fel. Jag har just nu inte fått några andra indikationer på att vi har telefoniproblem, men jag ska ta informationen vidare till mina kollegor som jobbar med telefonin så kan de kika vidare.

    Som vi har skrivit tidigare i tråden har vi, och håller fortfarande på, att rekrytera många fler medarbetare till vår Kundservice. När alla dessa nya kollegor är på plats hoppas vi att det kommer gå snabbare att komma fram i telefon.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Jag har försökt att nå er i flera dagar men sitta i kö i två timmar det gör jag bara inte. Jag har skickat meddelanden men ni svarar aldrig på dem heller. Kan ni vara snälla att höra av er till mig. Om ni mailar så kan ni få mitt nr så kan ni ringa upp mig.
    Mvh Jessica
    Jessica Andersson
  • Hej Jessica,
    Tack för ditt meddelande. Vi kan tyvärr inte ringa upp dig på annat sätt än via den uppringningsfunktion som oftast erbjuds i samband med att man ringer in till oss.

    Beroende på hur många som använder sig av den här funktionen så kan vi erbjuda den olika länge på dagarna. Det beror främst på att vi vill hinna ringa upp alla samma dag. När möjligheten att bli uppringd finns så presenteras det valet ett par minuter in i samtalet. Om du inte har fått det valet måste jag be dig att vänta kvar i telefon för att komma fram.

    Om du har skickat meddelande till oss via internetbanken så svarar vi normalt på dem inom 3-5 dagar.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • 1) jag heter inte Jessica
    2) visar ju vilka stora problem ni har!!
    3) det är snart 2v sedan jag kontaktade er
    4) att ni inte skulle ha problem då föreslår jag att ni ringer er själva och läser ert egna forum
    /Märta
    Märta
  • Hej Märta,

    Vad tråkigt att du fortsatt har svårt att komma i kontakt med oss. Jessica syftar till den tidigare personen som också är aktiv i denna meddelande tråd.

    Hoppas att du snart får hjälp med det du behöver.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Jag påpekade namnet för att visa att ni har mkt stora problem dvs inte bara någon enstaka kund utan vi är många som funderar SBABs sätt att hantera sina kunder.
    Å som jag tidigare funderat över är om de ansvariga är införstådda med problematiken eller stannar alla klagomål hos er?! Å en mkt relevant fundering i sammanhanget är ju den att bara svara på alla dessa klagomål tar ju bort onödig tid och kraft för kundtjänst som ska behandla alla inlägg, eller hur? Andra har lyckats lösa dylika problem.

    Märta
  • Vi är medvetna om att detta inte är en optimal situation för varken våra kollegor eller medarbetare. Som nämnt tidigare i denna tråd så håller vi på med en stor rekryteringsinsats där vi ska anställa 50 stycken nya medarbetare. Vi hoppas självklart att detta ska göra att det blir lättare att komma kontakt med oss i framtiden.

    Denna tråd kommer nu att låsas och har ni fler funderingar är ni välkomna att skriva till oss i en ny tråd.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.