Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Fel på sidan

ag får bara felmeddelande vid ansökan om att flytta lån. Har försökt flera gånger idag och efter att jag har fyllt i alla uppgifter inkl bankid kommer felemmdelanet och jag måste göra om hela proceduren igen. Tröttsamt. När förväntar ni er att jag kan göra en ansökan?

Kommentarer

  • Hej Linda,

    Tack för att du hör av dig till oss. Jag kan inte se att vi har något tekniskt fel just nu så testa gärna att skicka in ansökan via en annan webbläsare. Kvarstår problemet så ser jag till att felanmäla problemet till rätt avdelning. Jag behöver då ha svar på vilken webbläsare du använder samt vad som står i felmeddelandet.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Jag har nu testat med tvp olika webbläsare; Chrome, Safari på både iPhone och Mac och får samma felmeddelande.
  • Hej Linda,
    Vad tråkigt att det fortfarande inte fungerar för dig. Har du testat att rensa all historik och öppna upp ett en helt ny webbläsare? Vad står det i felmeddelandet som du får? Gå gärna in på sbab.se och skicka ett privat meddelande till oss där också med den här informationen så kan vi göra en felsökning av din sida om problemet fortfarande kvarstår. Det går också bra att ringa oss på 0771 45 30 00 så kan vi hjälpa dig med ansökan över telefon.

    Bästa hälsningar, Emma
    Emma Kundansvarig
  • Det är ett fel på server-sidan.

    Anropet till https://www.sbab.se/www-open-rest-api/resources/laneansokan svarar med status 500 (Internal Server Error) utan mer information.

    Det är alltså ett fel som uppstår i servern som tar emot formuläret. Det borde finnas mer information i serverapplikationens loggar.

  • Efter att jag nu rensat historiken och återigen genomfört den procedur som tar ca 10 minuter med att fylla i alla uppgifter får jag efter att ha identifierat mig med BankID meddelandet

    Något gick fel

    Just nu går det inte att ladda sidan. Vänligen försök igen senare.”


    Alltså samma fel kvarstår. Igår kväll testade vi även att låta min man stå som huvudsökande  så att det är han som ska legitimera sig, men samma felmeddelande.  Både hans och min BankID funkar på andra sidor, så det är inte det som är felet. Till vilken mailadress skickar jag ett privat meddelande?
  • Hej igen Linda,

    Vi har nu felanmält problemet och jag hoppas att det snart fungerar för dig. Som Emma tidigare skrev är du välkommen att kontakta vår kundservice på telefon för vidare hjälp då vi inte kan lägga upp en ansökan via ett privat meddelande.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Skulle ni kunna meddela här när bu avhjälpt problemet? Känns lite väl tidsödande att behöva lägga in alla uppgifter igen för att i sista steget få felmeddelande. Har gissningsvis lagt sammanlagt två timmar under gårdagen och idag på att göra samma procedur ett tiotal gånger utan att lyckas.
  • Hej Linda,
    Då vi inte har några tekniska problem på sidan just nu för övriga kunder så kan det nog ta ett tag innan de kan identifiera varför det inte fungerar för dig. Det bästa är om du kan ringa till oss så kan vi hjälpa dig vidare med din ansökan. Du når oss på 0771 45 30 00 och vi har öppet måndag till lördag 8-18. Om det är kö kan du välja att bli uppringd, då behöver du inte vänta kvar i telefonen under kötiden. Erbjudande om detta kommer i regel efter några minuters väntetid.

    Bästa hälsningar, Emma
    Emma Kundansvarig
  • Vill bara upprepa Lindas önskemål om att ni kan meddela när felet är avhjälpt.
    Får exakt samma på min padda samt dator så problemet torde ligga hos er.
    Mvh
    Micke W
  • Tips: kolla om ni har spärrat er för kreditupplysning. När jag deaktiverade min spärr så funkade det.
  • Tack för tips, men någon sådan spärr har jag aldrig aktiverat.
  • Samma här så problemet kvarstår.
    Micke
  • Vi väntar återkoppling får avdelningen som felsöker. Jag ser till att återkoppla till er så snart jag har ett svar.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Felet kvarstår, jag har mac och testat både Safari och Chrome. Felet har funnits i alla fall en veckas tid. När man ska identifiera sig med bankid kommer man till en sida som säger Något gick fel. Jag har även testat med en PC för att se om det är macrelaterat men det är det inte.

    Kan ni vara så snälla och åtgärda detta. Så svårt kan det väl inte vara.
  • Nu i morse försökte jag igen och det funkade. Jag vet inte om det hade med det att göra men denna gång tog jag bort den korta text jag tidigare hade skrivit i meddelanderutan. Kanske en lösning för dig Arne?
  • Japp, det funkade nu när jag tog bort kommentaren. Bra felsökt!
  • Jag har inte skrivit någon kommentar o funkar fortfarande inte.
    Micke W
  • Hej,

    Problemet är lokaliserat och håller på att åtgärdas. Problemet kommer att vara löst under morgondagen. Vill ni skicka in en ansökan så länge så ska det gå bra att signera så länge som ni har mindre än 300 tecken i fritextfältet.

    Jag ber om ursäkt att det dröjt och hoppas att ni snart kan skicka in era ansökningar.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • samma problem som Linda,Arne,Micke
    har typ provat dom saker som de anndra.
  • problemet kvarstår....något gick fel ?
  • Hej Börje,

    Problemet är löst sedan igår men om du svarar på detta meddelande med vilken webbläsare du använder, vilket felmeddelande du får samt när problemet uppstår ser jag till att felanmäla problemet.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • google chrome
    och sidan säger ..Något gick fel
  • i det sista momentet kommer direkt när jag trycker sista steget
    kommer inte så långt som till att jag skall legitimera mig
  • Kan du testa att rensa webbhistoriken och cache-minnet på den webbläsare som du använder, och sen öppna ett nytt fönster och testa igen? Alternativt om du testar att använda en helt annan webbläsare och ser om det fungerar bättre.

    Jag ser till att felanmäla problemet så länge och hoppas att du snart kan skicka in en ansökan.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • det löste sig ringde och de hjälpte mig på telefon med ansökan
  • Härligt att höra att det löste sig. Problemet ska vara åtgärdat och denna tråd kommer nu att låsas.

    Önskar er alla en fin sommar!

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.