Är ert kösystemet borttaget?

Förut när man ringde er fick man kontinuerligt veta ens aktuella köplats och hur många som var i kö framför en.

Nu är detta borttaget, vilket jag inte förstår.
Om jag nu ska lägga hela min arbetsdag på att sitta i kö (för det är det som blir eftersom det tar 3-6 timmar att ens komma fram) så måste jag iallafall kunna planera min dag, som toabesök och äta lunch.

Tycker det är en rätt grundläggande grej att informera sina kunder vilken plats i kön de har..

Kommentarer

  • Hej Louise,
    Tack för ditt meddelande. Det stämmer att vi tidigare har presenterat köplats, men det har tyvärr varit något missvisande och inte helt rättvist presenterat. Vi valde därför att plocka bort den, åtminstone tillfälligt. Vi håller på att utvärdera och utveckla denna funktion på nytt, förhoppningsvis kommer vi kunna presentera detta igen framöver, men jag kan tyvärr inte säga något mer om när det kan tänkas vara klart.

    När man ringer till oss presenterar vi däremot just nu en beräknad kötid, då har man något att förhålla sig till innan samtalet.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Tack för svar!
    Jag förstår.
    Ni får dock gärna se över om den beräknade kötiden ens är aktiverad, för den har inte varit igång under hela dagen idag eller i torsdags när jag ringt er.
  • Okej, det ska jag kolla upp. Tack!

    /Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Jag har försökt att komma i kontakt med er idag, jag hade beräknad kötid 60 minuter, fortfarande efter 2 timmar och 20 minuter hade jag inte kommit fram? Då la jag på!
  • Hej Hannele,

    Tack för ditt meddelande. Jag beklagar att det har varit svårt att nå oss och jag förstår att det är frustrerande att inte få höra rätt kötid. Vanligtvis erbjuder vi möjligheten att bli uppringd, alternativet kommer då det är aktivt några minuter in i samtalet och då ringer vi upp senare samma dag.

    Hoppas att du snart får hjälp med det du behöver.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej Pekka,

    Tack för att du kontaktar oss. Jag beklagar att det är svårt för dig att komma i kontakta med oss. Vi hanterar alla våra kunder på samma sätt och det är således nummer 0771-45 30 00 samtliga kunder når oss på. Vanligtvis erbjuder vi möjligheten att bli uppringd, alternativet kommer några minuter in i samtalet och då ringer vi upp dig så snart det är din tur.

    Hoppas att du snart får hjälp med det du behöver.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej Elin,
    Menar du (SBAB) verkligen att äldre ska sitta och vänta i timtal innan ni ringer upp när det blir deras eller min tur.. alla har inte datorer eller avancerade mobiler.

  • Hej igen Pekka,

    Alla kunder, oavsett ålder får alternativet om att bli uppringd. Det ska vara möjligt att använda sig av funktionen oavsett vilken telefon du använder. Jag förstår att det är frustrerande att det tar lång tid att få hjälp av oss och vi håller just nu på med en större rekrytering där vi ska anställa cirka 50 nya medarbetare. Vi hoppas givetvis att detta ska medföra kortare väntetider till oss framöver.

    Har du allmänna frågor kan jag hjälpa dig att besvara dessa via detta forum.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.