Till senaste kommentaren

Budgivning med lånelöfte, vad ska jag göra?

Hej, Sökte om lånelöfte i fredags och under helgen gick budningen igång på objektet jag är intresserad av, det ska avslutas ikväll och jag vill gärna vara med.

Hälsningar

Helene Udd

Kommentarer

  • Hej Helene,
    Tack för ditt meddelande. Du behöver ringa oss så att vi kan gå igenom ditt lånelöfte och titta på objektet som du tänker buda på. Ring oss på 0771-45 30 00 så hjälper mina kollegor på telefon dig vidare.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Hej, Min särbo är i budgivning på ett hus och vi behöver använda låneutrymmet i min bostad som komplement nu när köpeskillingen går upp. Det går inte att ringa in till er eftersom det är så lång kö. Har suttit i en timma nu. Min iPhones knappsats verkar inte fungera för att knappa in varken återuppringingsfunktionen eller personnummer.  (Jag minns att jag förra gången fick använda min sons telefon, men den är inte tillgänglig nu.) Hur gör jag?
  • Hej Linda,
    Tack för att du hör av dig. Jag kan tyvärr inte via det här öppna forumet säga något om ert enskilda ärende och hur just ni kan gå tillväga. Du behöver kontakta oss på telefon. Jag beklagar att det är lång kö när du försöker nå oss, mina kollegor gör sitt allra bästa för att ta hand om alla som vill komma i kontakt med oss. Om du inte har möjlighet att använda uppringningsfunktionen med din telefon får du gärna kolla om du kan låna någon i din närhets telefon, alternativt vänta kvar i kön tills du kommer fram.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Det lånelöfte jag fått av er anger en köpeskilling, kontantinsats och bolån. Om den tänkta bostaden inte blir aktuell, gäller lånelöftet ändå om vi väljer annan bostad? Om priset blir högre ökar vi kontantinsatsen men beviljat lånelöftesbelopp kvarstår?
  • Hej Gunnar,
    Tack för att du kontaktar oss. Det lånelöfte som du har fått är inte knuten till ett specifikt objekt, så det gäller även om ni börjar titta på andra bostäder. Om priset som du säger bli högre, går det utmärkt att öka kontantinsatsen för att kunna gå vidare med den aktuella bostaden.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Hi,

    I have a loan promise, and i am about to sign a contract tomorrow. I tried to reach the customer care, but no one picked up for about 50 minutes. Could some one please help me to know , how to reach the customer care or get a call back. Sorry my swedish is not so good. Hence posting in English here.


  • Hi Navaneeth,

    Thank you for contacting us. It is not possible for us to call you, so you need to call our customer service at 0771-45 30 00. You can choose the alternative to be called back by us and it will be presented a few minutes in to the call.

    I wish you good luck!

    Best regards, Elin
    Elin Digital redaktör



  • Hi I got länelöfte. I am bidding for a
    flat the agent ask me to send a confirmation from bank. I tried to reach
    someone but I couldn’t. What needs to be done to prove the agent that I can bid
    for the specific apartment and no issue with granting the loan.




  • Hi Ozan,

    Thank you for contacting us. You have to call us after placing your first bid because we have to go trough your income, down payment and loans. You will reach us at 0771-45 30 00, Monday-Friday between 8 am - 7 pm.

    Best regards, Elin

    Elin Digital redaktör
  • Hello, I am trying to contact over the phone many times and waited for more than hours still unable to reach anyone. Even I choose the English language, unfortunately, the instruction later still in Swedish. How to get a callback, which option to press when waiting in a queue in the given phone number? I shared all my salary details and employer certificate. I need urgent approval from the bank for signing the contract.
  • Hi Mayukh,

    I am sorry that it is hard for you to get in contact with us. If you sill need help you can write your number here and I will make sure that one of my colleagues call you back. I will hide the thread so no one else can see your number.

    Best regards, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Thank you Elin for your help and support.
  • No worries. Happy to help!

    Best regards, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej!
    Jag fick ett godkänt lånelöfte av er för några veckor sedan (4-5 veckor) och det har gått att hitta under ”Mina ansökningar” i appen/hemsidan. Men nu har det försvunnit, är det en bugg i appen eller har ni dragit tillbaka beviljade lånelöften?
  • Hej Rutrid,

    Tack för att du kontaktar oss. Jag kan trygga dig med att vi inte drar tillbaka några beviljade lånelöften. Kan du inte hitta ditt lånelöfte på webben eller i appen är du välkommen att skicka ett meddelande till oss via inloggat läge för vidare hjälp.

    Ha en fortsatt fin dag.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej,
    budgivning är igång på en lägenhet vi är intresserade av, men vi får inte tag i er för att diskutera lånelöfte.

    Vi stod i telefonkö i tre timmar igår eftermiddag till kl 18.
    Sen ringde vi imorse kl 8 och bad om uppringning.

    Ungefär hur länge kan det ta innan vi får kontakt med er?
    Laura
  • Hej Laura,

    Tack för ditt meddelande. Jag beklagar att det är svårt för dig att komma i kontakt med oss. Bad du om uppringning när i öppnade klockan 8 bör du ha blivit uppringd inom 40 minuter. Vi erbjuder fortfarande möjligheten att bli uppringd, just nu är kötiden cirka 1 timme och 30 min.

    Hoppas att du snart får hjälp med det du behöver.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.