Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Kommer ni börja erbjuda lönekonto och möjlighet att betala räkningar?

Hej
Undrar om SBAB har en ambition om att utöka sin service till kunderna. Främst då tänker jag på att ha "lönekonto" och kunna betala räkningar genom banken.
Aktie och fondhandel mm kan vidare handhas av andra.
Har ju hänt en del sen 2014 när ni tog beslutet om "kärnverksamhet" och satsade på bolån. Finns säkert fler än jag själv som vill byta sina vardagliga banksysslor till (vad jag har information om) en "obefläckad" bank.

Kommentarer

  • Hej Michel,
    Tack för att du tar dig tid att skriva till oss. Vi har ingen ambition att utöka vårt produktutbud till att omfatta lönekonton och betalkort. Vi fortsätter fokusera på att erbjuda Sveriges bästa bolån och ett schysst sparkonto. Men det är riktigt kul att höra att du uppskattar våra produkter och tjänster!

    Hoppas du får en fortsatt bra dag!

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Bumpar den här tråden för att, precis som trådskaparen, uppmärksamma att vi nog är en del kunder som gärna skulle sköta samtliga våra basala banksysslor via SBAB, inte bara bolån och sparande.

    Inte minst med tanke på vad som avslöjats om Swedbank och Danske Bank sedan i höstas, och det faktum att Nordea flyttat utomlands för att undvika samhällsansvar.

    Så hoppas att diskussionerna förs om en utvidgning av serviceområden 😀

    Ha det fint!
  • Hej Jon,
    Tack för att du hör av dig till oss. Vad roligt att höra att du är nöjd med oss och att du vill ge oss förtroendet att hantera alla dina bankärendet. I dagsläget är dock svaret detsamma, vi kommer att fokusera på att erbjuda bra bolån, privatlån och ett sparkonto med förmånlig ränta. Men vi uppskattar verkligen din feedback och kommer se till att den framförs.

    Önskar dig en fin dag.

    Bästa hälsningar,
    Emma
    Emma Kundansvarig
  • Vill också framföra önskemål om att ni utökar era tjänster till att mer likna en "riktig" bank.

    Mycket nöjd med er service men det var tråkigt att ni avvecklade möjligheten att spara i fonder.

    När SBAB anordnade konserten med Lasse Berghagen och Petter fick jag intrycket att det var nya banktjänster på gång. Men det verkar som att det aldrig kom igång?

    Jag är så trött på min nuvarande bank och mitt fondbolag, skulle gärna samla allt hos er.

    Ha en bra sommar,

    Mvh
    Daniel
  • Hej Daniel,

    Tack för din input. Vi blir väldigt glada att höra att du är så nöjd med oss att du vill samla allt ditt engagemang hos oss. Vi fokuserar fortfarande på att erbjuda bra bolån, privatlån och sparkonto och har inga andra planer den närmsta framtiden. Jag ser till att den berörda avdelningen får din feedback och önskar dig en fortsatt trevlig sommar!

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Konserer? Inte sett något av...

    Lägg pengarna på bättre service i stället!

    Mailar och skriver i dessa rutor men ingen som helst återkoppling.

    Ni skyller hela tiden på att ni har mycket att göra nu... men det är ju likadant hela året, när man än söker kontakt med er så är det en timma i telefonkö.
    Det är inte bra service.

    Att då lägga miljoner kronor på jippon som vissa delar av era kunder kan ha glädje av är urdåligt.

    Bra service är den bästa reklamen ni kan ha, men ledningen av SBAB tycks inte förstå detta.
  • Konserten var i början av 2012.
  • Hej Lars,

    Tack för att du kontaktar oss. Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår service och mina kollegor gör sitt bästa för att hjälpa alla som kontaktar oss. Vi arbetar kontinuerligt på att förbättra vår service och tar gärna emot feedback så att vi kan bli ännu bättre. Just nu arbetar vi med att förkorta våra kötider och kommer inom kort att anställa ännu fler medarbetare.

    Önskar dig en fortsatt bra dag.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Finns det något maxbelopp på hur mycket man får överföra från ett sparkonto hos SBAB till ett konto hos Swedbank?

    Vänligen
    Christin
    Christin
  • Hej Christian,

    Tack för att du hör av dig till oss. Det finns en maxgräns i internetbanken som reglerar att du inte kan överföra mer än 250 000 kr per dag. Detta gäller oavsett vilken bank du för över pengar till. Önskar du göra större överföringar behöver du kontakta kundservice så hjälper vi dig.

    Hoppas du får en fortsatt bra sommar.

    Bästa hälsningar, Erik
    Erik Kundansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.