Till senaste kommentaren

Problem med tjänsten "jämför din ränta" på hemsidan

Hej,

Jag funderar på att flytta bolån till er och tänkte använda er tjänst "jämför din ränta" via länken nedan:
https://www.sbab.se/1/privat/lana/bolan/flytta_bolan_till_oss_v2.html

När jag skrivit in mitt personnr, valt min nuvarande bank och loggat in med mobilt bankID enl er instruktion på hemsidan så får jag ett felmeddelande och jag kommer inte vidare.

Känns lite olustigt att ha knappat in sina uppgifter och mobilt bank ID och så fungerar inte tjänsten. Vad beror det på? Har ni några tekniska fel just nu?

Mvh/Eva

Kommentarer

  • Hej Eva!

    Tack för att du skriver till oss. Vi har inga kända tekniska fel för tillfället. Vad får du för felmeddelande när du försöker?

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Bästa hälsningar, Erik 


    Erik Kundansvarig
  • Jag har samma problem (skapat ett eget inlägg för någon vecka sen som ännu inte blivit godkänt/besvarat). Felet tycks vara kopplat till Handelsbanken då både LF och Swedbank/Sparbankerna direkt går vidare till inloggning i BankID-appen.
  • Hej Joakim,

    Tack för att du kontaktar oss. Jag ser till att felanmäla problemet och får be dig att testa igen lite senare. Hör gärna av dig om du har fler frågor och funderingar.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej Elin,

    Jag kan meddela att det fortfarande inte fungerar. Har ni möjlighet att återkomma med ett svar här när teknikerna bekräftar att det ska vara löst?
  • Hej igen Joakim,

    Absolut. Jag ser till att återkomma till dig så fort jag har mer information.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej igen Joakim,

    Jag har nu fått svar från våra tekniker som meddelar att Handelsbanken har problem med detta i dagsläget. Leverantören arbetar på problemet och förhoppningsvis fungerar snart tjänsten för alla.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Tack för återkoppling!
    Uppdatera gärna igen när det rapporterats som löst.
  • Det var så lite. Jag ser till att uppdatera så fort jag har mer information.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej!
    Samma problem för mej när jag försöker jämföra räntan på mitt bolån hos Nordea.
    Felmeddelande: "Något gick fel när vi försökte hämta uppgifter från din bank. Vänligen försök igen senare".
  • Hej Jonas,

    Våra tekniker har felsökt problemet och har hittat ett tekniskt fel mellan Handelsbanken och leverantören som de arbetar på att åtgärda. Har du Nordea ska det fundera att jämföra räntan, testa gärna lite senare samt att använda en annan webbläsare.

    Hoppas att tjänsten snart fungerar för dig.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej igen,

    Det verkar vara ett svårlöst problem det här.. Kan kundtjänst bistå med samma service om man ringer till er, eller måste det ske den här vägen?

    Vårt avtal löper ut sista november och vi är därför sugna på att byta till SBAB om inte Handelsbanken kan leverera.. :-)
  • Hej igen Joakim,

    Leverantören arbetar fortfarande på att lösa problemet. Räntan hos oss baseras alltid på lånebeloppets storlek samt dess förhållande till bostadens värde. Vill du se över vilken ränta vi kan erbjuda dig kan du använda dig av vår räntekalkyl. Vi kan inte jämföra med andra banker utan kan endast se över den bästa räntan vi kan erbjuda dig.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej,

    Även jag har samma problem som ovan. Har SEB som bank

    Hur jag gör för att få reda på vilken ränta jag kan få om jag flyttar mitt bolån till er?

    Mvh
    Johan
  • Hej Johan!

    Tack för ditt meddelande, det låter inte bra. Vi får ta det med våran ansvariga avdelning på nytt. 

    Vill du se över vilken ränta vi kan erbjuda dig kan du använda dig av vår räntekalkyl när du skriver in ditt bostads värde och hur mycket lån du har får du fram vilken ränta vi kan erbjuda dig.

    Trevlig helg,

    Bästa hälsningar, Andreas
    Andreas Digital redaktör
  • Hej,

    Ok, tack för svar

    Kan ni återkoppla när felet är åtgärdat?
    Johan
  • Hej igen Johan!

    De kunde inte se något fel, är dina lån rörliga hos SEB? Har du provat annan webbläsare? Har du provat och gått vidare till nästa steg genom att påbörja en ansökan. Om du har sett vilken ränta vi kan erbjuda dig och du är fortsatt intresserad av SBAB och vill gå vidare kan du prova och skicka in en ansökan, skulle det av någon anledning inte fungera och lägga in en ansökan får jag be dig ringa till vår kundservice på 0771 45 30 00 så får vi göra en manuell ansökan via telefon.

    Bästa hälsningar, Andreas
    Andreas Digital redaktör
  • Ja de är rörliga. Och jag har testat en annan webbläsare (Explorer + Firefox) med samma resultat.

    Johan
  • Hej igen Johan,

    Jag får be berörd avdelning att se över problemet igen och återkommer så fort jag har svar.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Hej

    Räntematchen verkar inte fungera. När jag startar bankid så händer inget. Jag försökte för ett par veckor sedan men med samma problem. Testat både ie och chrome.

    Jag har SEB.

    Mvh Henrik

    Henrik
  • Hej Henrik,

    Jag återkopplar vårt tech-team som arbetar med tjänsten med denna information och hoppas givetvis att vi har en lösning på problemet snarast.

    Ha en fin eftermiddag!

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.