Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Det saknades pengar på mitt konto när ni skulle dra ränta

Hej, jag förde över lön till fel konto i SHB så ränta + amortering kunde ej dras inatt så då undrar jag om ni gör ett nytt försök inatt?
då det nu finns pengar på rätt konto

Kommentarer

  • Hej Patrik,
    Tack för att du hör av dig till oss. Vi kommer att göra ett nytt försök att dra pengarna så om de finns på kontot nu så kommer vi att kunna dra dem.

    Ha en fin dag.

    Bästa hälsningar,
    Emma
    Emma Kundansvarig
  • Hur ofta går ni in och försöker att göra en ny överföring. Varje dag, Varje timme?
  • Hej Anders,

    Tack för ditt meddelande. Vi testar att dra pengarna fyra gånger. Första gången är den 30:e och om denna infaller på en heldag testar vi nästkommande bankdag. April månadsbetalning testade vi att dra den 30 april samt 2,3 och 6:e maj.

    Trevlig helg!

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Hej!
    Jag står i er timslånga telefonkö och jag vet att ni är överhopade med arbete med bolånen just nu. Er uppringningsfunktion fungerar inte heller av samma skäl antar jag. Jag ägnar väntetiden med att beskriva mitt problem här: jag har autogiro på ett lån hos er sedan lång tid tillbaka. Tyvärr missade jag för första gången att har tillräcklig summa pengar på kontot när det var dags för överföring. Jag fick då en påminnelse med posten med uppmaning att "omgående reglera", vilket jag gjorde.


    Trots omedelbar betalning har jag fått dubbel betalning till denna följande månad som inte har rättats till från er sida. Varför har det inte gjorts? Är det fortfarande
    p g a er arbetsbelastning?
    Med vänliga hälsningar Margareta Sörstad
  • Hej Margareta,
    Tack för att du hör av dig till oss. Jag kan inte se hur det ser ut för dig via det här öppna forumet, men det troligaste är att vi har fått din betalning från påminnelsen efter det att vi har skapat den nya månadens avi. Om det finns något obetalt från tidigare månader så tas nämligen de kostnaderna med på den nya månadens avi, och har våra system inte hunnit se din betalning så har den alltså kommit med på den nya avin.

    Om du har betalt den påminnelseavi som kommit till dig som du skriver, då kan du bortse från det beloppet på den nya månadens avi. Betala bara in den summan som den nya ordinarie avin är på.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Hej!
    Hade inte pengar på kontot då vårt lån skulle dras. Och i en stunds förvirrande la jag in räkningen manuellt vet inte varför. Men ni går ju in vid flera tillfällen och drar. Så nu har jag betalt samma räkning två gånger.

    Hur får jag tillbaka pengarna?
  • Hej Ellenor,

    Tack för din fråga. Har du betalat dubbelt denna månaden kommer den summan du betalat för mycket att dras av på din nästa avi. Vill du ha pengarna tillbaka till ett valt konto är du välkommen att kontakta vår kundservice på 0771-45 30 00 eller skicka ett meddelande via inloggat läge på sbab.se.

    Trevlig helg.

    Bästa hälsingar, Elin
    Elin Kundansvarig
  • Hej,
    Undrar om ni har något överföringskonto som tar en snabbare betalning,då man varit bortrest.

    Ingrid Hellberg
  • Hej Ingrid,
    Tack för din fråga. Det finns inget alternativt konto att föra över till, utan betalningen ska genomföras som vanligt.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Hej.
    Det saknades pengar på mitt konto.
    Ni skickade ut avier som jag betalat.
    Nu aviseras nästa månads överföring med beloppen från de utskickade avierna pålagda. Dubbelbetalning med andra ord.
    Jag har skrivit in en fråga inloggad på SBAB och jag har försökt ringa.

    INGET SVAR ALLS FRÅN ER.

    Vad är det som pågår?
    Ove Lindkvist
  • Hej Ove,
    Tack för att du hör av dig. Tyvärr kan jag inte svara på dessa frågor i ett öppet forum då jag inte kan se enskilda ärenden. Du ska självklart inte behöva betala dubbelt och jag beklagar att det blivit så. Det är bra att du skickat ett meddelande till oss och förklarat problemet. Där kommer vi svara dig och vi kommer också att kunna rätta till problemet. Det är några dagars svarstid på meddelanden som skickas så det kan vara därför som du ännu inte fått något svar. Om du vill åtgärda problemet nu så ber jag dig att testa att ringa igen till vår kundtjänst på 0771 45 30 00. Ringer du nu så kan du be att få bli uppringd. Erbjudandet om detta kommer efter några minuters väntetid.

    Ha en fin dag.

    Bästa hälsningar, Emma
    Emma Kundansvarig
  • Hej SBAB!
    Tyvärr saknades det pengar på mitt konto då amortering o ränta skulle dras den 28 augusti. Undrar nu om jag kan få förlänga tiden till betalning till den 13 september och betalar då via bankgiro.
    Vänliga hälsningar
    Birgitta

    Bircitta
  • Hej Brigitta,
    Tack för ditt meddelande. Jag kan tyvärr inte svara på din fråga i det här öppna forumet, du behöver ringa mina kollegor på 0771-45 30 00.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör
  • Det jag upplevde som problematiskt  var att jag inte fick något svar, trots att jag loggat in med bankid och ställt en fråga.

    Om jag ringde var det 2 timmars telefonkö.

    Jag gav upp till slut.

    Ove Lindkvist
  • Hej Ove,
    Tack för att du hör av dig. Jag beklagar om det varit lång kö när du ringt oss. Om du har loggat in och skickat din fråga till oss från internetbanken så bör du strax få återkoppling från oss, det är nämligen just nu ett par dagars väntetid innan man får svar på inskickade frågor. Tack för ditt tålamod.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.