Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Telefonkö

Jag väntar i er telefonkö, gällande bostadslån. Jag har loggat in med bank id och har telefonen på högtalare bredvid mig. När jag väntat i kö 30 min, som den beräknade kön var, avslutar ni samtalet.När en väntar i kön ges ingen möjlighet att bli uppringd och nu när jag ringer åter så är telefonkön ännu längre. Varför ges inte möjlighet till att bli uppringd och om ni kopplat bort samtalet av misstag, varför ringer ni inte åter?

Kommentarer

  • Hej E,
    Tack för att du hör av dig. Jag beklagar att du blev bortkopplad, detta ska absolut inte ske och alla kunder som väntar i kö ska få hjälp. Ibland är kötiden längre än vad vi beräknar att den ska vara då vi inte i förväg kan veta vad kunden före har för frågor som kan göra att det samtalet tar längre tid. Vi ger oftast möjlighet att bli uppringd, ringer du oss nu så kan du be om det. Anledningen till att den funktionen ibland stängs av är för att vi måste hinna ringa tillbaka samma dag till alla kunder som valt att bli uppringda.

    Om du inte redan fått hjälp så får jag be dig att försöka igen till vårt kundcenter på 0771 45 30 00, frågan om du vill bli uppringd kommer i regel efter några minuters väntan. Om ditt ärende inte är brådskande går det också bra att skicka ett meddelande till oss genom att logga in på sbab.se eller via vår app. De flesta frågor kan besvaras även där, svarstiden ligger just nu på ca 2,5 dygn.

    Önskar dig en fin dag och en trevlig helg!

    Bästa hälsningar, Emma
    Emma Kundansvarig
  • Månadens skämt; vänta tills man får frågan om att bli uppringd har aldrig fått, nää man blir bortkopplad! Gör något!
    Märta

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.