Väntetiderna!

Nu har det varit orimliga väntetider i över två år i alla fall, en tid som gott och väl borde räcka för att rekrytera fler medarbetare.

Det går inte att skylla på att det är svårt att förutse belastningen, när väntetiden varje gång man ringer anges vara över 60 minuter. Då handlar det inte om att ni inte kan förutse belastningen utan snarare om att ni slimmar bemanningen ner till en orimligt låg nivå. Kan inte vara lätt för era medarbetare som säkert ofta möter trötta och frustrerade kunder, där medarbetarna inte har ngn möjlighet att lindra den frustrationen hos kunderna.

När man då uppger att man vill bli uppringd istället för att vänta, görs det endast ett försök att ringa upp kunden, vilket för mig inte visar ngn respekt för att kunden kan ha svårt att ta samtalet precis när ni ringer.

Finns SBAB för kundernas skull, eller är det tvärtom? Vill ni behålla kunderna behöver ni åtgärda bristerna snabbare.

Kommentarer

  • Hej Chrisofer,

    Tack för ditt meddelande. Jag förstår att det är frustrerande att det är svårt att nå oss. Just nu pågår en stor rekryteringsinsats där vi ska anställa 50 nya medarbetare. Vi hoppas givetvis att detta ska medföra att det blir enklare att nå oss, då vi förstår att nuläget inte är optimalt för varken våra kunder eller medarbetare.

    Har du valt alternativet att bli uppringd testar vi idag, precis som du säger, att ringa upp en gång. Vi har öppet veckans alla dagar och ringer du innan kl. 19 får du garanterat hjälp samma dag och vanligtvis kan vi hjälpa till med allt som behövs i samma samtal.

    Önskar dig en trevlig eftermiddag.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Kundansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.