Väntetiderna!

Nu har det varit orimliga väntetider i över två år i alla fall, en tid som gott och väl borde räcka för att rekrytera fler medarbetare.

Det går inte att skylla på att det är svårt att förutse belastningen, när väntetiden varje gång man ringer anges vara över 60 minuter. Då handlar det inte om att ni inte kan förutse belastningen utan snarare om att ni slimmar bemanningen ner till en orimligt låg nivå. Kan inte vara lätt för era medarbetare som säkert ofta möter trötta och frustrerade kunder, där medarbetarna inte har ngn möjlighet att lindra den frustrationen hos kunderna.

När man då uppger att man vill bli uppringd istället för att vänta, görs det endast ett försök att ringa upp kunden, vilket för mig inte visar ngn respekt för att kunden kan ha svårt att ta samtalet precis när ni ringer.

Finns SBAB för kundernas skull, eller är det tvärtom? Vill ni behålla kunderna behöver ni åtgärda bristerna snabbare.

Kommentarer

  • Hej Chrisofer,

    Tack för ditt meddelande. Jag förstår att det är frustrerande att det är svårt att nå oss. Just nu pågår en stor rekryteringsinsats där vi ska anställa 50 nya medarbetare. Vi hoppas givetvis att detta ska medföra att det blir enklare att nå oss, då vi förstår att nuläget inte är optimalt för varken våra kunder eller medarbetare.

    Har du valt alternativet att bli uppringd testar vi idag, precis som du säger, att ringa upp en gång. Vi har öppet veckans alla dagar och ringer du innan kl. 19 får du garanterat hjälp samma dag och vanligtvis kan vi hjälpa till med allt som behövs i samma samtal.

    Önskar dig en trevlig eftermiddag.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Det går inte för mig att välja att bli uppringd, händer inget när man klickar på "1" med min Iphone 8, har försökt 10 gånger minst.
  • Hej Jonas,

    Tack för att du kontaktar oss. Alternativet är aktivt för tillfället och ska fungera. Det låter som att något går fel när du försöker och jag ser till att felanmäla problemet.

    Hoppas att du snart får hjälp med det du behöver.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Förväntad kötid mer än 2 timmar, provat flera gånger = dagar och olika tider, ALLTID samma svar! Har ni fel på telefonsvararen?
    En telefonsvarare i detta sammanhang brukar ju alltid spegla den verkliga kötiden!

  • Hej Anna-Karin,

    Tack för ditt meddelande. Det är inte fel på vår telefonsvarare utan den nämner den beräknade kötiden så att en har något att förhålla sig till. Tiden som nämns är således ingen exakt kötid då vi aldrig kan veta exakt hur lång tid samtalen tar.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Jag har försökt ringa och ör oerhört frustrerad försatt jag INTE får veta den förväntade kötiden. Det går bra att spara pengar hos er men låna till nytt boendefrågan jag göra någon annanstans. Boendet hinner säljas flera ggr om innan jag får svar. Så besviken.
  • Hej Camilla,

    Tack för att du kontaktar oss. Jag beklagar att det är svårt för dig att komma i kontakt med oss och ringer du oss tidigare under dagen finns möjligheten om att bli uppringd. Alternativet kommer några minuter in i samtalet och vi ringer då upp dig så snart det är din tur, men alltid senare samma dag. Den beräknade kötiden presenteras några minuter in i samtalet när du knappat in vad du behöver hjälp med.

    Bästa hälsningar, Elin
    Elin Digital redaktör
  • Se till att man kan amortera via hemsidan så försvinner nog många i kön. Fattar fortfarande inte att det inte går att göra, det är 2020! Jag har tjatat om det här sen jag lånade. Från mitt konto hos er till mina lån hos er, borde vara en baggis. Ingen säkerhetsrisk alls.
  • Hej R,
    Och tack för din synpunkt. Vi utvecklar ständigt vårt erbjudande och våra möjligheter när det kommer till att göra saker själv via vår internetbank och i vår app.

    För en tid sedan släppte vi möjligheten att extra amortera via vår app, just så att en slipper ringa oss och stå i kö för en sån enkel sak. Det går sedan tidigare även bra att från internetbanken skriva ett meddelande till oss och beställa en extra amortering, då kan en också skriva om pengarna ska dras från ett konto hos SBAB.

    Bästa hälsningar. Johannes
    Johannes Digital redaktör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.